01. Kuva EJT Makedonia Pyyntö joulupukille
02. Kuva EJT Makedonia Lemmenlukko
03. Kuva Georgia Jante
04. Kuva Valko-Venäjä Erittäin salainen
05. Kuva Georgia Uskotaan
06. Kuva Valko-Venäjä Jouluksi mummolaan
07. Kuva EJT Makedonia Hiipparit
08. Kuva Georgia Musta joulu
09. Kuva Valko-Venäjä Hällä väliä
10. Kuva EJT Makedonia Pyörin ympyrää

 

01. Pyyntö joulupukille (EJT Makedonia)

(Joulupukki, pliis
Mun luokseni tuu
Mä odotan sua)

Oon koko vuoden kiltti ollut
Kai joulun tuhma olla voin?
Siis kuule armahin valkoparta
Mul yksi pyyntö sulle ois

Joulupukki, pliis
Mun luokseni tuu
Mä odotan sua

Joulupukki, pliis
Niin puutteessa oon
Oi, kiiruhdathan

Herkkuja leivoin yllin kyllin
Pipari kaiken päihittää
Voit olohuoneen lattialle
Raskaat säkkis tyhjentää

Joulupukki, pliis
Mun luokseni tuu
Mä odotan sua

Joulupukki, pliis
Niin puutteessa oon
Oi, kiiruhdathan

Mä kiltti oon ollut, kai lahjoja saan?
Mä kiltti oon ollut, saan lahjoja

Joulupukki, pliis
Mun luokseni tuu
Mä odotan sua

Joulupuun alla jos lahjoja saan
Vuoden taas odottaa jaksan varmaan

Joulupukki, pliis
Mun luokseni tuu
Mä odotan sua

Joulupukki, pliis
Niin puutteessa oon
Oi, kiiruhdathan

Mä kiltti oon ollut, kai lahjoja saan?
Mä kiltti oon ollut, kai lahjoja saan?
Mä kiltti oon ollut, kai lahjoja saan?
Mä kiltti oon ollut, kai lahjoja saan?

 

02. Lemmenlukko (EJT Makedonia)

Me lukon siltaan kiinnitimme
Sen avaimet pois nakattiin
Kun nimikirjaimet kaiversimme
Me kohtalomme sidottiin

Lemmenlukko jäi
Vaan tarina on jo takanapäin
Lemmenlukko jäi
Nyt luukutan yksin ämyrejäin

Käyt aistiharhan lailla mieleen
Ja tunnen ottees kiihkeän
Jos meni paljon meillä pieleen
Meni oikein enemmän

Lemmenlukko jäi
Vaan tarina on jo takanapäin
Lemmenlukko jäi
Nyt luukutan yksin ämyrejäin

On ikuinen rakkaus vain kuvitelmaa
On ikuinen rakkaus vain satua
Lemmenlukko jäi
Vaan tarina on jo takanapäin

Ihmisen mieli on arvaamaton
Metalli olkoonkin murtumaton

Lemmenlukko jäi
Vaan tarina on jo takanapäin
Lemmenlukko jäi
Nyt luukutan yksin ämyrejäin
(Lemmenlukko jäi)

On ikuinen rakkaus vain kuvitelmaa
On ikuinen rakkaus vain kuvitelmaa
On ikuinen rakkaus vain kuvitelmaa
On ikuinen rakkaus vain kuvitelmaa

Silti satuun takaisin
Kainaloosi tahtoisin

 

03. Jante (Georgia)

Suu umpeen! Ei ylpistyä saa
Suu umpeen! Ja palaa linjan taa
Rikkuri on arvoton
Turha luulla mitään muuta on

Rintamaan, rintamaan
Kun koko väki koulitaan
Päätään harva nostaakaan

Kun rintamaan, rintamaan
Me ikuisesti kuulutaan
Lipsahdukset tuomitaan

Suu umpeen! Järjenlahjoillasi loista et
Alistu ääneti! Siinä selvät sävelet
Sovit sommitelmaan
Etkä pysty poistumaan

Rintamaan, rintamaan
Kun koko väki koulitaan
Päätään harva nostaakaan

Kun rintamaan, rintamaan
Me ikuisesti kuulutaan
Lipsahdukset tuomitaan

Ei! (Ei!) Ei! (Ei!)
Ei pöyhkeillä Jantessa saa
Poikkeavaa
Koulutetaan

(Rintamaan, rintamaan) Kuulkaa!
Kun koko väki koulitaan
Päätään harva nostaakaan

Kun rintamaan, rintamaan
Me ikuisesti kuulutaan
Lipsahdukset tuomitaan

Jäät, jäät, jäät rintamaan

 

04. Erittäin salainen (Valko-Venäjä)

Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei!

Törmättiin vaiettuun puuhaan
Sotilastoimintaan salailevaan
Kansalla on oikeus tietää
Kähmäiset hankkeet nyt julkaistaan

Tiedusteluun kun uppoutuu
Keinot ja laitteet kiinnostaa
Avoimuuteen tähdätään uuteen
Ja rakkaus saa pelastaa maan

Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei!

Valmiudet on leijonalla
Armeija maalittaa kohteensa voi
Strategiaa on joka lähtöön
Lehdistö tutkii, sua informoi

Tiedusteluun kun uppoutuu
Keinot ja laitteet kiinnostaa
Avoimuuteen tähdätään uuteen
Ja rakkaus saa pelastaa maan

Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!

Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo!
Hei! Hei! Hai-jai-jai-jaa-hoo...

 

05. Uskotaan (Georgia)

Raakuuden vain yksi piestä voi
Raakuuden vain usko passivoi
Suuret teot maailmaa
Sumppuun kauhun kahleillaan ohjaa

Uskotaan, uskotaan
Kun Buddha, Allah, Jumala
Paiskaa yläviitosta

Niin uskotaan, uskotaan
Ja haavat umpeen parsitaan
Kyynel ruokkii kasvimaan

Raakuuden rajat rakkaudella murretaan
Raakuuden heikko, hengetön kupla puhkotaan
Olet tie elämään
Yhtyi kädet kiittämään

Uskotaan, uskotaan
Kun Buddha, Allah, Jumala
Paiskaa yläviitosta

Niin uskotaan, uskotaan
Ja haavat umpeen parsitaan
Kyynel ruokkii kasvimaan

Oh... (Oh...) Oh... (Oh...) Oh...
Kauniiksi kääntynyt maa
Oi, kuunnelkaa rukoilijaa

(Uskotaan, uskotaan) Oh yeah...
Kun Buddha, Allah, Jumala
Paiskaa yläviitosta

Niin uskotaan, uskotaan
Ja haavat umpeen parsitaan
Kyynel ruokkii kasvimaan

Oh... (Oh...) Oh... (Oh...) Oh...
Uskotaan

 

06. Jouluksi mummolaan (Valko-Venäjä)

Kaunis niin, valkoinen korpi
Lumiseen huntuun on peittynyt maa
Rekemme tää hangella kiitää
Jouluisen mielen meille se tuo

Mummomme luo, oo-ooh
Matkamme vie, oo- ooh
Glögiä termoksesta juon
Pakkanen paukkuu mut tunnelma harras on
Riemumme tää lämmittää maan

Mummomme tuo herkut leipoo
Pian me päästään nautiskelemaan
Maisema tää virvoittaa muistot
Lapsuuden aikaan meidät ne vie

Mummomme luo, oo-ooh
Matkamme vie, oo- ooh
Glögiä termoksesta juon
Pakkanen paukkuu mut tunnelma harras on
Riemumme tää lämmittää maan

 

07. Hiipparit (EJT Makedonia)

Mun asuntoon taas pervo kurkkii
Ja lehtiöönsä raapustaa
Kun punanuttu on yllätetty
Se elämänsä löylyn saa

Hoidan hiipparin
Kun metodit on, ne opettelin
Hoidan hiipparin
Vain urpoja nään kai loputtomiin

On läskiperse lahjareessä
Se savupiippuun kiipeää
Voin sille laittaa tulen takkaan
Parta saattaa kärähtää

Hoidan hiipparin
Kun metodit on, ne opettelin
Hoidan hiipparin
Vain urpoja nään kai loputtomiin
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan
Hoidan hiipparin
Kun metodit on, ne opettelin

Tunnelma teennäinen hermostuttaa
Kamppailu veemäinen on helpompaa

Hoidan hiipparin
Kun metodit on, ne opettelin
Hoidan hiipparin
Vain urpoja nään kai loputtomiin
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan
Mua ahdistaa
Ah, ah, mua ahdistellaan

Joulun riesat hoitelin
Keinoin Eva Wahlströmin

 

08. Musta joulu (Georgia)

On joulu, mut merkitse se ei
On joulu ja mies on kanttuvei
Tyhjät pullot pöydällä
Lapset itkee, särkyy astiat

Riitä ei, riitä ei
Nuo lahjavuoret valtavat
Välejämme korjaamaan

Se riitä ei, riitä ei
Ja yrittää en jaksakaan
Tartun pulloon kirkkaimpaan

On joulu, mut ei joululaulut täällä soi
On joulu eikä paskemmin enää olla voi
Joo, hanget on valkoiset
Mutta nyt vain mustaa nään

Riitä ei, riitä ei
Nuo lahjavuoret valtavat
Välejämme korjaamaan

Se riitä ei, riitä ei
Ja yrittää en jaksakaan
Tartun pulloon kirkkaimpaan

Oh (Oh), oh (oh)
Oh, painuisit helvettiin jo
Joo, huuda vaan
Mua kiinnosta ei

(Riitä ei, riitä ei) Oh yeah…
Nuo lahjavuoret valtavat
Välejämme korjaamaan

Se riitä ei, riitä ei
Ja yrittää en jaksakaan
Tartun pulloon kirkkaimpaan

Oh… riitä ei

 

09. Hällä väliä (Valko-Venäjä)

Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai!

Pyörii Maa, Aurinko lainaa
Energiaansa kotvaseksi vain
Myöhemmin taas galaksivainaa
Tähdetkin paiskaa sisältään pois

Entropiaa voi hidastaa
Lopulta voiton vain se vie
Miksipä siis rimpuilla vastaan?
On leppoisampi tää meidän tie

Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai!

Ymmärrätkö mittakaavaa?
Kosmos ei piittaa meistä vähääkään
Järjestys on ajatusharhaa
Niin moni tarraa mahdottomaan

Entropiaa voi hidastaa
Lopulta voiton vain se vie
Miksipä siis rimpuilla vastaan?
On leppoisampi tää meidän tie

Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!

Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!

Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! Hällä väliä!
Hui hai! "Hällä väliä" mottomme on

 

10. Pyörin ympyrää (EJT Makedonia)

Pyörin ympyrää ja hihittelen
Kun maailma soi

Mun tapa taitaa olla väärä
Liiaksi tykkään kyttyrää
Mä olenkin pelkkä vanha jäärä
Ja vailla yhtään ystävää

Pyörin ympyrää ja hihittelen
Kun maailma soi
Pyörin ympyrää ja nautiskelen
Nyt et kritisoi

Sä katsot vanhaa koiraa karvaan
Mä näytän uudet temppuni
Et usko muutostani, arvaan
Siispä huomaa eleeni

Pyörin ympyrää ja hihittelen
Kun maailma soi
Pyörin ympyrää ja nautiskelen
Nyt et kritisoi

Mä lukitsen itseni komerooni
Mä lukitsen itseni komeroon
Pyörin ympyrää ja hihittelen
Kun maailma soi

Ihmisten seura: hyi kammottavuus
Yksin kun tanssii, vääntyy avaruus

Pyörin ympyrää ja hihittelen
Kun maailma soi
Pyörin ympyrää ja nautiskelen
Nyt et kritisoi (Pyörin ympyrää!)

Mä lukitsen itseni komerooni
Mä lukitsen itseni komerooni
Mä lukitsen itseni komerooni
Mä lukitsen itseni komerooni